Deadside update 0.10.0 met nieuwe grootste POI tot nu toe, de stad Kamensk

Deadside update 0.10.0 met meer terrein en nieuwe stad Kamensk

dec 15, 2023

In update 0.10.0 introduceert het team van Deadside de grootste POI (Punt van Interesse) in het spel Deadside tot nu toe; Kamensk. Deze enorme stad is gevuld met nieuwe interessante gebouwen, goede buit en zelfs unieke ‘urban bandit’ AI die te vinden is tijdens een nieuwe epische missie. Met de introductie van deze stad hebben we nu de mogelijkheid voor echte stedelijke PvP. Er zullen zeker sluipschutters zijn die zich achter ramen verstoppen, en mensen die elke lange straat in de gaten houden voor een gemakkelijke moord.

Deze update komt ook met een grote kaartuitbreiding in het zuidwesten, maar het overgrote deel van deze kaartuitbreiding bestaat momenteel uit open velden en bossen. Het team van Deadside is van plan dit gebied in de toekomst te vullen met POI’s, omdat het team zich nu volledig hebben gefocust op het afmaken en speelbaar maken van Kamensk. In de tussentijd zal dit uitgebreide gebied dus heel veel bouwruimte bieden voor spelers, vooral voor degenen die liever ver weg zijn van mogelijke respawnpunten, waardoor hun kansen op een succesvolle raid-verdediging worden vergroot.

Buiten de nieuwe stad wordt deze update geleverd met een handvol nuttige veranderingen en verbeteringen, waaronder de optimalisatie van de grafische inhoud van de game. Dit werd voornamelijk gedaan om de prestaties in Kamensk te verbeteren, omdat we nog niet eerder een gebied hebben gehad dat zo dichtbevolkt was met objecten. Deze verbeteringen zouden echter in alle POI’s op de kaart voelbaar moeten zijn en zullen hopelijk de prestaties voor iedereen over de hele linie verbeteren.

Versie 0.10.0 wordt ook geleverd met een kleine wijziging in de AI, die een groot verschil zal maken in de daadwerkelijke gameplay. In deze versie zal de vijandelijke AI niet langer zijn wapens afvuren, terwijl hij heen en weer beschiet. Hierdoor zullen de gevechten tegen onze vijandige bots veel eerlijker aanvoelen, omdat ze nu gedwongen worden om volgens dezelfde vuurgevechtregels te spelen als de speler. Je zult niet langer een bot op volle snelheid zijwaarts zien beschieten en op een of andere manier een paar honderd meter verderop treffers op je krijgen met een Mosin.

Andere wijzigingen en oplossingen:

  • Verbeterd niveauontwerp van de zuidelijke veilige zone en het Sosnovka-gebied
  • Het respawnbaken, struikeldraden en C4 moeten nu in de hotbar-sleuf worden geplaatst om te gebruiken (met de F-toets)
  • Een vereiste toegevoegd om de basisvlag in te stellen: de hamer moet zich in de inventaris van het personage bevinden
  • Het gebrek aan reactie van reeën en wolven op granaat- en C4-explosies is opgelost
  • Meerdere oplossingen voor grafische bugs en levelontwerp
  • Er is een probleem opgelost waardoor de serverlijst voor sommige spelers niet werd weergegeven.

SFX:

  • Gromgeluiden toegevoegd voor wolf in inactieve toestand
  • Verbeterde herlaadgeluiden voor alle wapens
  • Een probleem opgelost met het geluidsniveau in de bunker
  • Foutieve of ontbrekende SFX voor interacties met fysieke materialen opgelost
  • Het geluid van schietende sluipschuttergeweren verbeterd

Base wipe!

Voor de release van versie 0.10.0 voor de live servers is een base wipe vereist. Alle bases moeten worden verwijderd om de update correct te laten functioneren bij de release.

deadside update 0.10.0 Kamensk big city map expansion