Eindelijk is de release datum bekend. Bad Pixel kondigt aan op 5 december Deadside 1.0 te lanceren om wel precies 9:00 (Pacific Time).
Dat is dus om 6:00 uur in de ochtend in Nederland.
We zijn erg benieuwd naar alle updates en wijzigingen. Hou er rekening mee dat alle servers op 5 december worden schoongeveegd en je opnieuw zult moeten starten met het spel en alles moet opbouwen: je uitrusting, je wapens en je basis.
Testserver
Momenteel zijn er public test servers waar je Deadside update 1.0 al kunt spelen. Wijzig dit in de instellingen van de game op Steam (rechtermuisknop op de game). Na wijziging in beta kun je na het downloaden van 3,36 Gb de nieuwe update uitproberen op een testserver.
Release bericht op Steam
Hieronder even een vertaling van het release bericht van Bad Pixel op Steam:
https://store.steampowered.com/news/app/895400/view/4483992035504686028
”
Hallo Deadsiders!
We zijn verheugd om aan te kondigen dat Deadside op 5 december om 9:00 uur Pacific Time de Early Access verlaat!Bedankt aan iedereen die heeft deelgenomen aan onze doorlopende openbare test en aan onze toegewijde community die ons tijdens de Early Access heeft gesteund. Jullie feedback heeft een grote rol gespeeld bij het maken van de geweldige game die we nu hebben.
Dit is een enorme mijlpaal voor ons bij Bad Pixel en de weg ernaartoe was niet gemakkelijk. Het bouwen van een game van deze omvang kent zijn uitdagingen, en dan hebben we het nog niet eens over de moeilijke problemen in de echte wereld die het team tijdens deze reis heeft moeten overwinnen. Er is de afgelopen 5+ jaar zoveel werk in onze game gestoken en met de komende 1.0-update zijn we klaar om alle stukjes samen te voegen om een geweldige ervaring met de wereld te delen!
Dus wat betekent dit voor de toekomst?
Op de korte termijn is het erg belangrijk om door te gaan met openbare tests. Voor degenen die het niet weten: we voeren momenteel een grote openbare test uit van onze 1.0-update waaraan je nu kunt deelnemen! Je kunt ontdekken hoe je kunt deelnemen aan dit bericht, terwijl je ook een aantal van de opwindende functies in deze gigantische update kunt bekijken. Publieke tests zijn tot nu toe al erg productief geweest, dankzij onze community hebben we belangrijke problemen kunnen identificeren die we moeten oplossen.
Op de lange termijn zullen we Deadside blijven verbeteren en updaten zolang we een community hebben om te ondersteunen. Het verlaten van de vroege toegang verandert daar niets aan. Laat ons dus weten wat je graag in toekomstige updates zou willen zien! Hoewel de focus nu misschien op de release ligt, kijken we altijd naar de community voor ideeën over toekomstige content.
Als je het nog niet hebt gezien, dit is wat je kunt verwachten van Deadside versie 1.0:
Nieuwe voertuigen: auto’s en motoren – Alle voertuigen kunnen nu langdurig op bases worden opgeslagen
Base Building 2.0 – Upgradebare structuren met tier-progressie en verbeterde logica
Raiding 2.0 – Automatische torentjes, camera’s en een Discord-bot toegevoegd om je te waarschuwen wanneer je basis wordt overvallen
Progression 2.0 – Trader reputation leveling toegevoegd, item spawns opnieuw in evenwicht gebracht voor betere map-progressie
Enorme map-uitbreiding – Het vliegveld toegevoegd, onze grootste POI ooit. Alle gebieden van de kaart zijn verbeterd
Veel comfort items toegevoegd voor je basis die nuttige buffs bieden aan je personage, terwijl ze er ook nog eens mooi uitzien
Nieuwe eindspel afgesloten bunkers – bewaakt door sterke automatische torentjes en vallen
Nieuw foerageersysteem met krachtige craftbare tincturen
Snelle reisstations toegevoegd over de kaart – snel reizen kost geld op basis van afstand
Bloedschade toegevoegd
Tal van andere kleine functies, waaronder optimalisatie, QoL-wijzigingen, bugfixes en herbalancering
Bedankt voor het lezen, blijf op de hoogte voor meer nieuws! ”